2013-10-30 / 23:54:00
CATEGORY: Övrigt

Ny intervju med Justine Magazine

Zendaya hade nyligen en intervju med Justine Magazine om mobbning.
 
 
Intervjuare: Varför tycker du att tjej-på-tjej mobbning är så sårande och förtjänar så mycket uppmärksamhet?
Zendaya: Jag tycker det är galet för att vi är alla tjejer och vi alla går igenom samma saker ... alla har samma problem och det är typ att öppna dörren och inse att vi måste arbeta tillsammans och föra upp varandra, du vet? Inte sätta ner varandra. Och jag tycker att vi är mycket mer kraftfull när vi är tillsammans.
 
Intervjuare: Har du några personliga råd när du har haft en dålig dag på grund av mobbning eller drama eller något där ute?  
Zendaya: Jag gillar att bara vara med mina vänner. Om jag verkligen har en svår tid, är mina vänner de som distraherar mig från allt som är irriterande eller stör mig. Så mina vänner är definitivt där när jag behöver dem, och jag äter även glass-är det konstigt? Jag är en Glass fanatiker, så det är en annan typ av berättelse. Jag menar glass har bara ett sätt som får oss att må bättre, så det är inget fel med det!
 
Intervjuare: Så du sa att du vänder dig till dina vänner när du har haft en dålig dag, men är det någon annan som du ser som en förebild när du går igenom tider av självtvivel?
Zendaya: Tja, du vet, annat än mina föräldrar, jag har en hel del stora systrar och stora vänner och jag brukar prata med min storasyster om allt. Hon är en storasyster, hon har varit med om samma sak och hon ger mig goda råd.
 

Intervjuare: Vilka råd skulle du ge till andra tonårsflickor som kämpar med att bli mobbade?          Zendaya: Jag tror, du vet, det finns ett par saker. En är naturligtvis att bygga självförtroende. Hitta det på dig själv. Älska dig själv. Älska dina brister. Var riktigt självsäker. Och sedan en annan sak är att hitta en passion, hitta något du gillar att göra och gör att ditt fokus kan fokusera på det som du gillar att göra iställer för att fokusera på de negativa kommentarerna på din Instagram eller vad någon sa till dig i korridoren.

 

Intervjuare: Och vad om flickor som fastnar i den onda cirkeln av mobbning? Vad om tjejerna som tänker, "Åh, det är inte så illa. Jag kan säga detta eller gör det här och det kommer inte spela någon  roll?"

Zendaya: För flickor är mobbning som en cykel. Det är flickorna som blir mobbade och sedan i sin tur blir den mobbade den som mobbar och det är bara fram och tillbaka. Och jag tror att det bästa sättet för människor att hålla sig borta från drama är bara inte ens starta någonting, du vet. Jag tänkte inte fästa mig till drama och jag tror att människor är alltid, "Jo, han sa, hon sa, hon sa," och du behöver inte oroa dig för det. Jag bara stannade neutralt och stannade på god fot med alla.. 


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0